divendres, 2 de març del 2018

MEDITACIO I PENSAMENT

 
 
Per entrar en meditació, hi ha qui relaxa el cos físic adequadament i alhora es concentra, per exemple amb la pròpia respiració.  Un temps indefinit, fins a desembocar en un estat de "recerca i espera", confiant en un aprofundiment d'aquest "estat" cercant experiències o respostes.  S'acostumen a tancar els ulls com per millor gaudir de l'experiència interna.  Tot i que això, de vegades, acaba amb una dormida plàcida, que pot tallar d'arrel, l'intent de meditar...  Doncs meditar no és dormir.
En la meditació raja ioga, s'aprèn a meditar seguint també els passos de relaxació i concentració, però no es recomana que hom clogui els ulls sinó tenir-los semi-oberts, fixats en un punt.  Això evita la son i, contràriament al que podria semblar, això no impedeix la perfecta introversió vers el propi interior, a partir de la mateixa concentració.
 
 
                                                                      
 
 
Un altre aspecte a tenir en compte, és que la ment "no s'ha de buidar", a part, que és pràcticament impossible de fer-ho.  Però si que hom pot reduir-ne el flux de pensaments a uns pocs i bons.  Què es vol dir amb "pocs i bons"?   Doncs que no destorbin l'interès que s'ha posat en la meditació, és més, que fins i tot l'estimulin.  A partir d'un pensament positiu i escollit, hom pot meditar.  No necessàriament cal l'absència total i íntegra de pensaments.   Quan "calmo la ment" és per reduir el flux desmesurat de pensaments diversos i decidir amb quins em quedo.   Amb la pràctica de la meditació els pensaments que no vull tenir (per inútils i negatius) acaben per distanciar-se i fondre's, i alhora, es va produint una selecció de qualitat que sempre em servirà per meditar.
Amb la meditació raja ioga, exploro el meu interior, i amb paciència, em vaig fent conscient de l'ésser que sóc.  Des d'aquesta "consciència" puc crear un diàleg molt especial amb la divina Font, d'on provinc i a on he de tornar.  La "meditació raja ioga" és l'eina per tots els buscadors.  Però això cadascú ho decideix fent el propi camí, trobant-la, coneixent-la i practicant-la.
 
 
El cos fisic, del qual em serveixo com a ànima, ha representat un "trauma" tant fort per mi mateix! M'ha fet oblidar per llargues etapes "qui era jo i d'on venia. i perquè venia aquí..?"  I el perquè del sofriment, i del "teatre de la vida", amb tants i tants actors interpretant els seus rols, i intercanviant-los en tantes i tantes etapes..!   Jo, tanmateix l'ànima que vitalitza a aquest cos perible, he d'anar recordant qui sóc, com part vital d'aquesta experiència, d'aquesta llarga exploració...
I és des d'aquest cos físic -que relaxo-, que "medito" jo, l'ànima, per recuperar la memòria perduda, i el sentit holístic que m'interrelaciona amb tot el Cicle.
La pau, l'amor, la veritat, el poder, la felicitat, qualitats intrínseques que se inscrites en el profund de l'ànima immortal, m'acompanyen com amorós escut virtuós davant els miratges de Maia (el desig, l'ego i tots els seus aliats...).
Amb la meditació raja ioga puc recuperar la "consciència de l'ànima" que sóc, posar "ordre" en la meva ment i esdevenir el creador dels meus propis pensaments, dialogar amb la Font suprema, i apropar aquestes valiosíssimes eines a tothom...
 
                                                                        

 
 
 
 
 
 
 


 
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada